islam

Op zoek naar Islam? - Zoek Islam in alle zoekmachines
Cabla - Maak zelf ook een kabel over Islam
Start een campagne - jouw website over Islam, direct in beeld

Home

Nieuw bericht

Forum info

Zoeken

Onderwerp 
toevoegen aan favorieten lijst Islam > Forum > Regels en Tips > Regels en Tips
  Elharb  11. Geplaatst op 07 oktober 2005 om 08:33 uur     quote nieuw bericht email edit 

QUOTE:
Op 26 juli 2005 om 16:22 schreef Ali Awan het volgende:
Hallo,

Ik heb een vraag over een moslim, die zich heeft bekeert to een christen.
Wat zegt de islam daarover. Tijdtje geleden heb ik van een islam geleerde
gehort dat er een strenge straf op staat.
Kan iemand mij vertelen waar het precies in de koran staat.

M vr gr Ali Awan

Een ieder die afstand doet van het geloof, heeft geen recht op berouw en diend gedood (onthoofd) te worden. echter zouden deze regels alleen gelden als er in het land de sjaria is, of een land in jihad. dar belist de leider van de moejahidien over de kwesties, omdat hij ook als de leider van het land in jihad wordt beschouwd.

Mario  12. Geplaatst op 07 oktober 2005 om 11:40 uur     quote nieuw bericht email edit 

WAT BETEKENT EIGENLIJK DE ISLAM? IK VIND HET GEWOON EEN RARE GODSDIENST

Hassan  13. Geplaatst op 10 oktober 2005 om 12:03 uur     quote nieuw bericht email edit 

Een rare geloof kan je dat wel zeggen vooral als je krijge te weten dat door islam ben je een vrije man geworden toen had je geen recht om het leven dat allah zelf had je geschenkt. Islam betekend vrede en het is de etimologische betekenis van het woord .dus geen orloog. Niet iedereen geschikt is om moslim te worden,anders zou the father van profeet abraham ook moslim (gelovige) geworden .Alleen die allah (god) hun de pardon en vergevenis gund kunnen tot Islam keren.de ware en laaste geloof is Islam wil je of niet het zou zo blijven (walaw kariha al karihoon) .Islam van de media is wel wat anders .waarop de ideologie een role speel ,de logica en de waarheid vervallen .Dus (God) ik denk heeft geen ideologie voor dat hij de mensen tot Islam had geroepen namens zijn profeet mohamed (salla allaho 3alayhi wasallam). en het was niet zijn eerst oproep want eerdere had hij tot judaisme,christianisme .....geroepen .De verschillende profeeten en hun hellige boeken vormen een belangrijke bewijs.
Islam is een continuiteit van voormalige geloven en religies .De heiligste doel was en tot nu is het corrigeren ,herstellen van wat mis is gegaan met andere geloven .vandaar Islam heeft over allerlei profeeten hun boodschapen ,hun levens gesproken anders was het niet nodige Islam ,dus wasen is een universeel religie (geloof) .alle mensen waren en zijn geroepen tot islam te keren .( waman yabtaghi ghayra alislama dinan falan yokbala minho.) God zei de warheid.(sada allaho al3adiim). hier zou beindigen bij vertellen dat allah ga geen geloog van mensen aanvarden behalve Islam .
ik hope dat je (MARIO) een oogje op de waarheid had gegeven .
peace on you

Hassan  14. Geplaatst op 10 oktober 2005 om 12:08 uur     quote nieuw bericht email edit 

QUOTE:
Op 10 oktober 2005 om 12:03 schreef Hassan het volgende:
Een rare geloof kan je dat wel zeggen vooral als je krijge te weten dat door islam ben je een vrije man geworden toen had je geen recht om het leven dat allah zelf had je geschenkt. Islam betekend vrede en het is de etimologische betekenis van het woord .dus geen orloog. Niet iedereen geschikt is om moslim te worden,anders zou the father van profeet abraham ook moslim (gelovige) geworden .Alleen die allah (god) hun de pardon en vergevenis gund kunnen tot Islam keren.de ware en laaste geloof is Islam wil je of niet het zou zo blijven (walaw kariha al karihoon) .Islam van de media is wel wat anders .waarop de ideologie een role speel ,de logica en de waarheid vervallen .Dus (God) ik denk heeft geen ideologie voor dat hij de mensen tot Islam had geroepen namens zijn profeet mohamed (salla allaho 3alayhi wasallam). en het was niet zijn eerst oproep want eerdere had hij tot judaisme,christianisme .....geroepen .De verschillende profeeten en hun hellige boeken vormen een belangrijke bewijs.
Islam is een continuiteit van voormalige geloven en religies .De heiligste doel was en tot nu is het corrigeren ,herstellen van wat mis is gegaan met andere geloven .vandaar Islam heeft over allerlei profeeten hun boodschapen ,hun levens gesproken anders was het niet nodige Islam ,dus wasen is een universeel religie (geloof) .alle mensen waren en zijn geroepen tot islam te keren .( waman yabtaghi ghayral islama dinan falan yokbala minho.) God zei de warheid.(sadaka allaho al3adiim). hier zou ik beindigen bij vertalen dat allah ga geen geloof van mensen aanvarden behalve Islam .
ik hope dat je (MARIO) een oogje op de waarheid had gegeven .
peace on you

Yahyazakarya  15. Geplaatst op 06 november 2005 om 18:58 uur     quote nieuw bericht email edit 

Behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden.

YahyaZakarya,
arifi_amsrem@yahoo.com

Ayla  16. Geplaatst op 06 januari 2006 om 11:48 uur     quote nieuw bericht email edit 

hallo,
ik ben ayla en ik heb een aantal vragen over het muslim geloof.
ik heb een goede vriend in turkije zitten en hij is ook muslim.

nou is mijn vraag meer over wat meer @!#$sualiteit.

mogen muslim mannen voor het huwelijk @!#$ hebben?

en muslim vrouwen?

en wat zijn de regels in het muslim geloof?

ik ben namelijk geintereseerd in muslim geloof en de regels, maar ik vind er niet meer over op het internet dus daarom vraag ik het maar aan de expers.

alsjeblieft stuur me alsjeblieft een e-mail terug.

groeten

Ayla

Ayla  17. Geplaatst op 06 januari 2006 om 11:50 uur     quote nieuw bericht email edit 

dit is mijn e-mail adres want die ben ik vergeten er bij te zetten

ayla_bosscha@hotmail.com

alvast bedankt!

groeten

Ayla

Aad  18. Geplaatst op 09 maart 2006 om 08:58 uur     quote nieuw bericht email edit 

het is toch te gek voor woorden als een moslim in bijv. pakistan christelijk wordt en ze hem dan moeten onthoofden het is gewoon des duivels.........

Duif (vrede)  19. Geplaatst op 07 april 2006 om 16:40 uur     quote nieuw bericht email edit 

sorry ik heb het al een keer de regels overtreden

Chantal  20. Geplaatst op 19 mei 2006 om 14:05 uur     quote nieuw bericht email edit 

hai,
ik had even zin om een bericht achter te laten. want ik ben de laatste tijd veel met de islam bezig, ben er eigenlijk iedere dag mee bezig.
ik had nog een tijd geleden, de indruk van de islam dat het vrouwonvriendelijk is enz. maar nu dat ik er meer van weet, heb ik ingezien dat het niet zo is. het enige waar ik wel mee zit is hoe er door westerse mensen naar moslimvrouwen wordt gekeken. ze krijgen een etiket opgeplakt. en wat ik er van denk, dat moslimvrouwen zich dan ook zo gaan gedragen. ze worden onzeker, omdat ze tussen 2 vuren staan. maar ik heb echt zoveel respect voor die vrouwen! ik vind dat er meer mensen zo naar ze moeten kijken! ik hoop ook meer kennis over de islam te krijgen en ook zo te kunnen leven. want ik heb ingezien, dat ik de regels alleen maar beter vind. als ik naar andere nederlanders kijk, kan ik altijd wel wat opmerken wat ik niet goed vind, maar laat ze wel in hun eigen waarde. bij moslims, kan ik dat niet zeggen. want ze drinken al geen alcohol enz en zijn beleefd en bescheiden. alleen vind ik dat moslims zo moeten leven, omdat ze het zelf willen en zelf weten dat het goed voor ze is. i.p.v dat het van je familie komt.
ik hoop ook met meerdere moslims in contact te komen.
bedankt dat ik dit even kwijt kon.
veel liefs chantal

Ga naar pagina: 1, 2, 3

Ga naar:

Inhoud : Startkabel.nl
Suggesties voor deze pagina? Klik hier
© 2000-2014 - Startkabel.nl - disclaimer cookiepolicy